Адриана Лекуврьор от Франческо Чилеа (Нова продукция)

12 януари 2019, 19.55 ч.                                                             

23 януари 2019, 19.00 ч. (повторение)

3ч 33мин (2 антракта)

Либрето: Артуро Колаути
Диригент: Джанандреа Нозеда
Режисьор: Сър Дейвид МакВикар
Сценография: Чарлс Едуардс
Костюми: Бригите Райфенстул
Осветление: Адам Силвърман
Хореография: Андрю Джордж
В ролите: Анна Нетребко (Адриана Лекуврьор), Анита Рачвелишвили (Принцеса ди Буйон), Пьотр Бечала (Маурицио), Карло Боси (Абатът), Амброджо Маестри (Мишоне), Маурицио Мураро (Принц ди Буйон)

1730 година, Париж. Прочутата актриса Адриана Лекуврьор става жертва на любовни интриги, в които са замесени семейство аристократи, саксонски офицер, френски абат и театрален режисьор от „Комеди Франсез“ – достатъчно силни доводи, за да може тази полу-реална, полу-легендарна история, да прикове вниманието на драматурзи, поети и композитори.

Франческо Чилеа създава операта си по либретото на Артуро Колаути, който използва за основа пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве. Премиерата е през 1902 г. в Театро Лирико – Милано, в период, когато светът аплодира творбите на Джакомо Пучини и Пиетро Маскани. Публиката приема добре „Адриана Лекуврьор“ – галерия от образи, достойни за оперната сцена, представени с прекрасни арии и ансамбли на изискан аристократичен или театрален фон.

В Метрополитън опера в ролята на Адриана Лекуврьор ще се превъплъти голямата оперна звезда на нашето време – Анна Нетребко. Съвсем новата постановка на сър Дейвид МакВикар, копродукция с големите оперни театри във Виена,  Лондон, Барселона, Сан Франциско и Париж, ще замени предишната, с която е открит сезон 1968/1969 с Рената Тебалди във водещата партия. Очакванията са големи и предвид избора на знаменити певци за останалите роли: тенорът Пьотр Бечала е любимият на Адриана – Маурицио, Анита Рачвелишвили е принцеса ди Буйон – ревнивата съперница за неговото сърце, а като верния до гроб Мишоне ще се представи баритона Амброджо Маестри.

Днес гласът на Анна Нетребко е толкова дълбок и богат, и така успява да поддържа чистота във високите тонове, че да се слуша как пее е тръпка във всеки един момент (Дейвид Карлин, Bachtrack)

 

Реклами

Изкажи мнение:

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google+ photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google+. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.